Alla inlägg under februari 2011

Av cissi - 23 februari 2011 20:52

 

Nu har jag bestämt mej för en sak,helt själv...

utan att tveka eller fundera eller fråga om råd.

så har ja bestämt för att åka bort en helg...

helt själv..Fredag den 15 april åker  ja till Lidköping..

å gå på dansfestivalen som är i 2 dagar...

har bokat dansbiljetten plus ett ru m och det kosta mej 1300..å de kastar ja ut för att ja vill göra något för mig själv..ska bli så roligt och komma iväg och få dansa..

kommer träffa folk där ifrån kursen ledare å sånt..

ska bli så kul att få komma iväg och dansa..och få göra något för mejsjälv något som jag tycker om att göra..en liten resa och tid för mig själv!

 


har preis bränt sista skivar..brände en skiva i måndags me skräckfilmer och nu bräner ja en med några skräckfilmer och nån komedi film...


snart helg..usch så tiden går fort...

te helga åker ja te min sjukling..lille gubben ligger hemma med feber..men hoppas att han är frisk till helgen..annars får ja ta hand om han så som han tar hand om mej när jag är sjuk...

ska bli en massa mys o film ogodis o god mat iallafall...å så ska ja bada för de har aj saknat...har ju fan inget barkar här...ska bli gött iallafall med en lugn och alkhol fri helg..


nu är de snart natta å snart läggdags för lilla mej...

hoppas ni alla har haft en bra onsdag...

kram på er//cissi


 



Av cissi - 22 februari 2011 16:26

Nyss kommit hem från jobbet...

har gått bra tpp hela dagen..

sitter hemma o slappar lite nu.innan det är dags för att äta lite...ostkaka m jordgubbsylt blir det snart...blir gött däää  

sen ta bussen ner till stan och till buggkursen..wiiie ska bli så kul   


Här kommer några bra låtar som e sköna att bugga till...å som ja tycker är bra...

vet att det finns många av folk som ja känner som inte gillar denna musiken..men ja gillart å så är det bara..ni som inte gillart behöver heller inte bry sej..förja vet dom som även gillart...



j






Ha en bra dag!!!

Kram cissi!!!


Av cissi - 21 februari 2011 19:08

j

 



Tänkte skriva ner lite i min blogg..lite om saker som ja tänker på å sådär..

sånt som rör sej i mitt höve å så..


har tänkt i några dagar nu på min ångest å så..

funderar på varför ja får den å så..

googlade lite om ångest..å fick fram en sida som heter

www.1177.se och sökte på ångest...

fick fram ganska mycke där...

tycker det är jobbigt med ångest..å genom åren så har den bara blivit värre o jobbigare..vilket ja iinte har berättat för så många om..

för ja tycker samtidigt att det är pinsamt..

själva ångestattacken är pinsam och att man får/har den..

ja vill inte gå på tabletter heller för då kanske folk tror att man är sjuk i höve

å går på tabletter...menmen många som ja har pratat med säger att ja ska gå till nån och prata ut..till nån läkare å så där..men det är samtidigt svårt att öppna sej för nån man inte känner och aldrig har träffat...ja vet många ja kan prata med vänner familj å sådär..

men som många säger till mig,och som ja  ibland känner själv..

attdet vara gött att prata med nån utomstående typ..å det vill ja men ja vet inte när å bla bla..


jag var på ett möte med min chef förra veckan...

medarbetarsamtal heter det..

ett samtal/möte som man har en gång om året med sin chef..

det va trevligt..har en bra chef...som är snäll och trevlig och hjälpsam..t

ycker om henne..

hon frågade massa frågor ang jobbet och fritiden å så..

ja berättade bland annat om mitt dåliga självförtroende och min ångest och hur ja mår ibland...å hon förstog...hon sa till mig att ja skulle komma till henne nästa gång ja mår dåligt och får ångest..men frågan är om ja orkar vänta tills nästa gång..för varje gång så blir den bara jobbigare å jobbigare..

man tänker o funderar så möe på allt möjligt..

vi prata iallafall om allt möjligt...

men ja berätade inte om hela mitt liv om hur det är å så..

allt ska hon ju inte behöva veta..


ja kom på en sak när ja va på jobbet idag..

som kan göra att ja mår bättre å så..

varje kväll försöker ja skriva ner i ett litet block om hur ja mår och vad ja tänker o mina funderingar å så..skriver allt möjligt i ett block..

å så kom ja på en sak på jobbet förut..att även ha ett sånt block på jobbet..där ja skriver ner hur dagen har varit..

om den har varit bra eller dålig och hur ja har mått..

ja visade det för en arbetskollega å hon tyckte att det var en bra idee..

å att ja skulle försöka göra det även på jobbet..



min arbetskollega å chef säger till mej känn efter vad du vill göra å lyssna inte på andra..å bla bla..

för dom vet tex att ja festar mycket..å dom tycker att ja ska lugna ner mej med sånt..och vara mer för mej själv och ta tag i mig själv..göra saker som ja tycker om å så..bara för att för bättra mitt självförtroende.men de e svårt ibland..

under veckorna jobbar man ju te 16 sen efter det går man ju typ bara hem..

försöker greja lite..sen så sitter man typ bara vid datorn o tv tills de är dags för att söve..örker inte göra så mycket..å helgerna går så fort..hinner inte göra så möe då heller..skulle behöva göra så mycket här hemma.greja i garderoben å slänga massa skit å greja i hela lyan...men man är ju nästan aldrig hemma...ä

är ju typ bara ute å festar..har festat väldigt mycke på de senaste tiden..

och det är det dom på jobbet tycker är fel typ..men det bara blir så..å ibland känns det som att man inte räcker till,till alla runt om kring mig..vill ju kuna vara med alla..mamma pappa syskon släktingar kompisar...vill kuna umgås med alla..men ibland känns det som att tiden inte finns där..men ja vet att den finns där..å ibland blir saker o ting så fel..

man vet vad man borde göra å så..

men så blir det inte så ändå..

vet o känner när ja inte har varit där

och när ja inte har umgåts med den å den..

å inte har gjort det å det...å bla bla..

i fredags va ja  bara hemma å ja va för mej själv..de va gött..å de va längesen ja va helt själv en hel kväll...bara tittade på tv o satt vid datorn och åt popcorn å bara slappade..fick huvudvärk på kvällen  så gick å la mej vid 00 typ..men de va gött att bara vara för sej själv en hel kväll..precis vad dom på jobbet tyckte att ja skulle försöka göra..


ja har besämt mej för..att i sommar ska ja göra något som jag tycker är skoj...å verkligen ta tid till .å det är att dansa...lära mej mera gå färdigt kursen å gå kurs nr 2...å ja ska dansa så mycket jag örker och kan..för de är nöe ja älskar å göra..eftersom att folk säger te mej

gör det som du känner för..å nu tänker ja känna efter å göra lite av det ja känner att ja vill göra..som dansa å resa..


nu örker ja inte skrva nöe mer fast ja vet att det finns miljoner saker i mitt höve som ja vill skriva om som ja vill få ut...för det är lättare att skriva ner om saker som rör sej i huvet så folk får veta lixom..men ändå så vill ja inte att alla ska veta allt.

men får dom inte veta så vet dom ju heller inte hur ja mår eller vad ja tänker å vad som rör sej i mitt höve..eller varför jag är som jag är..

fast en blogg har kanske inte med sånt att göra..utan en blogg ska man väll bara skriva saker som man har gjort under dagen å bla bla..eller kanske inte..!!


aja nää nu blire snart sängen å söve...men först top model 15

å så lite smörgåsar...


ha de så gött allesammans...


l  



 









Av cissi - 18 februari 2011 18:31

jahapp....

då va de helg igen daah...men helgern går alltid så fort...hinner inte en blinka såär helgen slut hehe...


fredag kväll då..blir te å sitta hemma å slappa å glo på film..

å bara vara för sej själv...


å imöra vet ja icke...funderar påå å ut å dansa...älsker å dansa...de e fan de roligaste ja vet...


annars blir de bara att vara typ...


saknar toni gör ja som fan..men vi har sagt att vi ska vara ifrån varandra 2 veckor..å de e svårt men de ska ja försöka att klaara av...


nu ska ja te morsan å äta körv...


ha de gött kram cissi


Av cissi - 14 februari 2011 21:48

grejade lite med bloggen...så svårt å veta vad man vill ha för färger...men ändrar väll från o till....


godnatt på er alla!!!




*Jag älskar o sanar o tänker på lilla toni*





 

Av cissi - 14 februari 2011 19:11


faan nu var det att längesen jag skrev nöe här...


kömmer inte på nöe att skriva idag så

ja lägger upp en mysig o fin video...

med en underbar fin text och en jätte söt tjej...henne gillar ja mycket..hon sjunger så fint coh ser så himla bra ut...

skulle gärna vilja byta mitt face mot hennes face...för mitt gamla tråkiga face är ja jävligt trött på..blääää....

 



Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så


Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag


Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit


Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår


Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår blir jag
Utan dina andetag


Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
Om du inte ser på
Och genomskinlig grå
Vad vore jag
Utan dina andetag


Vad vore jag
Utan dina andetag



Presentation

jag är den jag är..
så ta mej för den jag är,för annars kan det lika gärna vara...

jag älskar mina Vänner,Familjen,Syskonen,Toni o Elvis.

Omröstning

Öl är godare än Sprit??
 ja
 nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards