Alla inlägg under april 2009

Av cissi - 27 april 2009 14:33

Här kommer 2 texter som jag har skrivit själv.

2 helt nya låtar.tycker om att sitta i min ensamhet och skriva låtar.

har en sån livlig fantasi och kommer på så mycket.


text och låt nr 1.

Så det ska va!

 1

Det liv som jag har levt.har jag haft svårt att förstå

Med sorg i hjärtat.svåra stunder då och nu.

så har jag ändå klarat mig bra.


ref.

Jag vaknar varje dag och undrar kan det vara så här.

att livet består av dig.

jag har väntat en evighet.

på att jag ska må så här lycklig glad och flummig.

visst är det så. så det ska va.


 2

stunderna med dig är dom bästa här för mig.att få se mig växa upp och känna att ja mår bra.

så har jag ändå klarat mig bra.


 ref.Jag vaknar varje dag och undrar kan det vara så här.

att livet består av dig.jag har väntat en evighet.

på att jag ska må så här

lycklig glad och flummig.

visst är det så.så det ska va.



3

Människor runt omkring.tror att jag inte är nånting.men vännerna finns här.så det struntar jag i.

så har ja ändå klarat mig bra.


 ref.

Jag vaknar varje dag och undrar kan det vara så här.

att livet består av dig.

jag har väntat en evighet.

på att jag ska må så här lycklig glad och flummig.

visst är det så.så det ska va.


Ja vaknar varje dag och undrar kan det vara sant.Har jag drömt eller är det så att vi blir två.Jag har väntat länge nu.jag har väntat i evighet.Lycklig glad och flummig.visst är det så.så det ska va!ref

text o låt nr 2

Sjukdom som du bär!

1

i stunder av nu

i stunder av igår

i stunder av livet.

har vi alla något problem

stunder som hjärtat slår från 0 till 100.

 

ref

kärlek liten som stor.

är du liten eller stor.livets alla frågor finns i den sjukdom som du bär,

för att vara kär är den sjukdom som du alltid bär.

 

2

i längtar av nu

i längtan av igår

i längtan av livet

har vi alla något problem.

längtan efter lycka i alla stunder

 

ref

kärlek liten som stor.

är du liten eller stor.livets alla frågor finns i den sjukdom som du bär,

för att vara kär är den sjukdom som du alltid bär.

 

3.

Det snurrar och pirrar.

funderar och tänker.

så har vi alla något problem

kär och galen det är det du är när du mår så här.

 

ref

kärlek liten som stor.

är du liten eller stor.livets alla frågor finns i den sjukdom som du bär,

för att vara kär är den sjukdom som du alltid bär.

livets alla frågor finns i den sjukdom som du bär,

den som du alltid bär.



hade ja kunnat mer engelska så skulle ja ha skrivit dom på engelska.men ja är helt kass på engelska så ja strunar i det hehe...


ha en trevlig dag...

kram cissi

Presentation

jag är den jag är..
så ta mej för den jag är,för annars kan det lika gärna vara...

jag älskar mina Vänner,Familjen,Syskonen,Toni o Elvis.

Omröstning

Öl är godare än Sprit??
 ja
 nej

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards